Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Adatvédelmi nyilatkozat

 

ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT 

Az Adatkezelő megnevezése: 

Cégnév: Beton Zóna Kft. 

Székhely: 2370 Dabas, Wesselényi utca 9. Telephely: 2363 Felsőpakony, TSZ dűlő 2. Cégjegyzékszám: 13-09-234728 

Képviselő neve: Váczi Balázs 

Telefonszám: +36-70/554-91-94 

E-mail címe: info@betonzona.hu 

(a továbbiakban Adatkezelő) 

Jelen Adatvédelmi szabályzat tartalmazza az Adatkezelő belső adatvédelmi szabályait. Alkalmazása és betartása valamennyi munkavállaló, foglalkoztatott számára kötelező. 

A Beton Zóna Kft fenntartja a jogát, és egyben kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen  Szabályzat tartalmát a mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően,  továbbá a szolgáltatások változása esetén annak megfelelően, egyoldalúan módosítsa. A jelen  Szabályzat bármilyen változásáról a Beton Zóna Kft. az érintetteket a változással egyidejűleg  értesíti a www.betonzona.hu honlapon. Amennyiben kérdése lenne jelen Szabályzattal  kapcsolatosan, kérjük, írja meg nekünk a info@betonzona.hu e-mail címünkre. 

Ellenkező tájékoztatás hiányában a Szabályzat hatálya nem terjed ki azon szolgáltatásokra és  adatkezelésekre, amelyek A Beton Zóna Kft honlapján hirdető, vagy azon más módon  megjelenő partnerek hatáskörébe tartoznak. 

D a b a s, 2024. november 1. 

……………………………………………………. 

 Váczi Balázs 

 ügyvezető

TARTALOMJEGYZÉK 

I. FEJEZET - ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK 

1. A Szabályzat célja 

2. A Szabályzat hatálya 

II. FEJEZET - AZ ADATKEZELÉSRE VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK 1. Az adatkezelési tevékenység végzésének alapvető szabálya 2. Az adatkezelési tevékenységek azonosítása és nyilvántartása 3. Belső nyilvántartások, adatbázisok vezetésének adatvédelmi szabályai 4. Az érintett tájékoztatása 

5. Adatkezelési incidensek jelentése 

6. Eljárás 16. életévét be nem töltött kiskorú érintett esetén 

7. Eljárás adatfeldolgozó igénybevétele esetén 

8. Eljárás adatfeldolgozóként 

9. Az adatkezelések felülvizsgálata 

III. FEJEZET - ADATKEZELÉS AZ ÉRINTETT HOZZÁJÁRULÁSA ALAPJÁN 

IV. FEJEZET - ADATBIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK 

1. Fizikai védelmi intézkedések 

2. Informatikai biztonsági intézkedések 

3. Munkavégzésre vonatkozó alapvető biztonsági előírások 

V. FEJEZET - ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE 

VI. FEJEZET - ADATVÉDELMI HATÁSVIZSGÁLAT ÉS ELŐZETES KONZULTÁCIÓ VII. FEJEZET - ADATVÉDELMI TISZTVISELŐ 

VIII. FEJEZET – JOGORVOSLATI LEHETŐSÉG 

IX. FEJEZET - ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

I.FEJEZET 

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK 

1. A Szabályzat célja 

Jelen Szabályzat célja az Adatkezelő azon belső adatkezelési szabályok megállapítása és  intézkedések megalapozása, amelyek biztosítják, hogy a természetes személyek személyes  adatainak kezelése során az Adatkezelő adatkezelési tevékenysége megfeleljen az EU  2016/679 Rendeletnek (továbbiakban: GDPR vagy Rendelet). 

2. A Szabályzat hatálya 

Jelen szabályzat tárgyi hatálya – összhangban a GDPR tárgyi hatályával - a személyes adatok Adatkezelő általi számítógépes (automatizált) kezelésére, nyilvántartásaira terjed ki. 

A személyes adatok Adatkezelő általi manuális kezelésére akkor terjed ki a GDPR, és jelen  Szabályzat hatálya, ha a személyes adatokat az adatkezelő nyilvántartási rendszerben tárolja  vagy kívánja tárolni. Olyan iratok, illetve iratok csoportjai, és azok borítóoldalai, amelyek nem  rendszerezettek meghatározott szempontok szerint, nem tartoznak a GDPR és jelen  Szabályzat hatálya alá. (GDPR (15) Preambulumbekezdés) 

Ezen Szabályzatban foglalt elvek a személyes adatokkal kapcsolatos gyakorlatot ismertetik. Adatkezelési elveink valamennyi, az Adatkezelő által üzemeltetett eszközre, webhelyre,  valamennyi papíralapú adatkezelésünkre, ügyfélszolgálati platformra vagy egyéb online  alkalmazásra érvényesek, amely internetes hivatkozással vagy egyéb módon hivatkozik  rájuk. Azonban ahol a jelen Szabályzat az egyes adatkezelési tevékenységeinknél, azokra  vonatkozó adatkezelési műveletekkel összefüggésben külön adatkezelési tájékoztatóra,  illetve szabályzatra utal, ott külön tájékoztatót, illetve szabályzatot bocsát az Adatkezelő az  érintettek tudomására és rendelkezésére, hogy érthetőbben tájékozódjanak az 

adatkezelési tevékenységekről. Ezen szabályzatok és tájékoztatók a jelen Szabályzat  mellékleteit és egyben részét képezik, azzal, hogy amennyiben egy mellékletet képző  szabályzat vagy tájékoztató kifejezetten másként nem rendelkezik, úgy ott a jelen  Szabályzatban foglaltak megfelelően irányadóak. 

A személyes adat fogalmára jelen Szabályzat alkalmazásában is a GDPR 1. cikk 1. pontja  irányadó: 

„személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”)  vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy  közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat,  online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, 

kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján  azonosítható; 

Az „adatkezelés” fogalma a következőket jelenti: a személyes adatokon vagy  adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy  műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy  megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb  módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás,  törlés, illetve megsemmisítés; (GDPR 1. cikk 2.) 

Jelen Szabályzat személyi hatálya kiterjed az Adatkezelő valamennyi foglalkoztatottjára,  továbbá az általa végzett minden olyan más személy adatkezelésére kiterjed, amely  személyes adatra vonatkozik. A foglalkoztatottak a személyes adatok kezelése körében  köteles jelen Szabályzat rendelkezéseinek érvényt szerezni. 

II. FEJEZET 

AZ ADATKEZELÉSRE VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK 

1. Az adatkezelési tevékenység végzésének alapvető szabálya 

Az Adatkezelőnek és minden munkavállalójának, foglalkoztatottjának a személyes adatok  kezelése során biztosítani kell a GDPR elvei és az érintett jogai érvényesülését. 

2. Az adatkezelési tevékenységek azonosítása és nyilvántartása 

Az Adatkezelőnél végzett minden adatkezelést az adatkezelési céllal kell meghatározni és nyilvántartani. 

Minden egyes – céljával meghatározott – adatkezelés csak a megfelelő jogalap fennállása  esetén végezhető. A jogalapot mindig igazolni kell. E szabályzatban a továbbiakban  „adatkezelés” alatt egy céljával meghatározott és megfelelő jogalappal rendelkező  adatkezelés értendő. 

Minden egyes – céljával azonosított - adatkezelést be kell vezetni az adatkezelési  tevékenységek nyilvántartásába. Az adatkezelés megkezdése előtt az adatkezelési  tevékenységek nyilvántartásában meg kell határozni az adatkezelés célját és jogalapját, a cél  által meghatározott adatkört és az adatok tárolásának idejét, és ha lehetséges az  adatbiztonsági intézkedéseket, továbbá a GDPR 30. cikkében előírtakat.

3. Belső nyilvántartások, adatbázisok vezetésének adatvédelmi szabályai 

A személyes adatokat tartalmazó minden számítógépen, és papíralapon vezetett nyilvántartással szembeni követelmények a következők: 

3.1. A nyilvántartás vezetésének célja 

■ Minden egyes adatkezelési célnak meghatározottnak, egyértelműnek és jogszerűnek kell  lennie. 

■ A személyes adatok nem kezelhető e célokkal össze nem egyeztethető módon. (GDPR. 5.  cikk /1/ a./) 

3.2. Személyes adatok szükségessége az adatkezelési cél eléréséhez 

■ A nyilvántartásban kezelt, tárolt adatok az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek  és relevánsak kell, hogy legyenek, és az adatkezelésnek a szükséges adatokra kell  korlátozódnia. 

■ Az adatkezelés cél teljesítéséhez nem szükséges, nem releváns adatokat a nyilvántartás  nem tartalmazhat, ezeket törölni is kell. (GDPR. 5. cikk /1/ c./) 

3.3. A személyes adat nyilvántartásba kerülése 

■ Az adatkezelőnek az adatkezeléshez jogalappal kell rendelkeznie, és ezt igazolnia kell.  Tehát, az adatkezelés jogalapját dokumentálni kell. Tehát, az adatkezelő nyilvántartásába  csak olyan személyes adat vehető fel, amelynek kezelésére az adatkezelő igazolt jogalappal  rendelkezik. 

■ Ha az adatkezelő a személyes adatokon a megszerzésük céljától eltérő célból további  adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatnia kell az érintettet  erről az eltérő célról és minden releváns kiegészítő információról. 

■ Az adatkezelésről és a jogairól az érintett személyt írásban tájékoztatni kell. Ha az  Adatkezelő a személyes adatokat az érintettől személyesen kéri, ezt a tájékoztatást az  adatfelvételkor kell megadni, és az ezt tartalmazó dokumentumot az érintettel aláíratni.  Elektronikus adatkezelés esetén a tájékoztatástudomásul vételét, hozzájárulás megadását  naplózni kell.

■ Ha az Adatkezelő a személyes adatokat nem az érintettől szerezte meg, akkor az érintettet  utólag kell tájékoztatni az adatkezelésről és a jogairól, a GDPR 14. cikke szerint. 

■ Az adatfelvételkor és a nyilvántartás vezetése során biztosítani kell a felvett és kezelt  adatok pontosságát. (GDPR. 5. cikk /1/ a./, 13-14. cikk) 

3.4. Adatok tárolása, továbbítása 

■ A személyes adatok kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy  szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő  biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével,  megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve. A kockázat  mértékének megfelelő szintű adatbiztonság garantáláshoz szükséges intézkedések lehetnek  adott esetben: 

■ a személyes adatok álnevesítése és titkosítása, 

■ biztonsági mentések készítése, 

■ az adatkezelés biztonságának garantálására hozott hatékonyságának rendszeres tesztelése, felmérése és értékelése, technikai és szervezési intézkedések 

■ vírusvédelem, kibertámadások elleni védelem, 

■ munkavégzésre vonatkozó információbiztonsági követelmények előírása és érvényesítése  a foglalkoztatottakkal szemben, 

■ az informatikai eszközök, és papíralapú dokumentumok fizikai védelmére alkalmazott  vagyonvédelmi intézkedések. (GDPR. 5. cikk /1/ f./) 

3.5. Az adatokhoz való hozzáférés és müveletek végzése 

■ Az adatkezelő a számítógépes nyilvántartásokhoz való hozzáférésre alkalmazzon  azonosítást és hitelesítést. 

■ Az adatkezelő az informatikai rendszerében alkalmazzon jogosultságkezelő rendszert. 

■ Az informatikai rendszerbe történő belépéseket és műveleteket naplózni kell. (GDPR. 5.  cikk /1/ f./)

3.6. Személyes adat megőrzésének ideje a nyilvántartásban 

■ Az adatok tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak  a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé (GDPR. 5.  cikk /1/ e./) Ennek érdekében a nyilvántartott személyes adatok kezelhetőségét  rendszeresen felül kell vizsgálni. 

■ A már nem kezelhető adatokat törölni kell. 

4. Az érintett tájékoztatása 

Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől információt kapjon arra vonatkozóan, hogy  személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van,  jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést  kapjon: 

a) adatkezelés céljai: 

b)az érintett személyes adatok kategóriái; 

c) azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket; 

d) adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem  lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai; 

e) az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes  adatok kezelése ellen; 

f) a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga; g) ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető  információ; 

h) automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben  az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható  következményekkel jár. 

Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett  rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért az Adatkezelő az  adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Amennyiben az  érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat az Adatkezelő széles  körben használt elektronikus formátumban bocsátja rendelkezésre, kivéve, ha az érintett  másként kéri. 

Az előző bekezdésben említett, másolat igénylésére vonatkozó jog nem sértheti harmadik  személy jogát.

Helyesbítés joga 

Az Adatkezelő az érintett kérésére az érintettre nézve pontatlan személyes adatot  indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti. Az adatkezelés célját figyelembe véve az érintett  jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatainak – egyebek mellett kiegészítő  nyilatkozat útján történő – kiegészítését. 

Törléshez való jog 

Az érintett az alábbi indokok valamelyikének fennállása esetén jogosult arra, hogy  kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes  adatokat: 

i)személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más  módon kezelték; 

j)az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek  nincs más jogalapja; 

k) az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az  adatkezelésre vagy amennyiben az adatkezelés közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódna; l)a személyes adatokat jogellenesen kezelték; 

m) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt  jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell; 

n) a személyes adatok gyűjtésére információs társadalommal összefüggő szolgáltatások  kínálásával kapcsolatosan került sor. 

Az adatok törlése nem kezdeményezhető, ha az adatkezelés szükséges a)a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából; b) a személyes adatok kezelését előíró, az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami  jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből; 

c) megelőző egészségügyi vagy munkahelyi egészségügyi célokból, a munkavállaló  munkavégzési képességének felmérése, orvosi diagnózis felállítása, egészségügyi vagy  szociális ellátás vagy kezelés nyújtása, illetve egészségügyi vagy szociális rendszerek és  szolgáltatások irányítása érdekében, uniós vagy tagállami jog alapján vagy egészségügyi  szakemberrel kötött szerződés értelmében és ezen adatok kezelése olyan szakember által  vagy olyan szakember felelőssége mellett történik, aki uniós vagy tagállami jogban, illetve  az arra hatáskörrel rendelkező tagállami szervek által megállapított szabályokban  meghatározott szakmai titoktartási kötelezettség hatálya alatt áll, illetve olyan más személy által, aki szintén uniós vagy tagállami jogban, illetve az arra hatáskörrel rendelkező  tagállami szervek által megállapított szabályokban meghatározott titoktartási kötelezettség  hatálya alatt áll; 

d) a népegészségügy területét érintő olyan közérdekből, mint a határokon át terjedő súlyos egészségügyi veszélyekkel szembeni védelem vagy az egészségügyi ellátás, a gyógyszerek és 

az orvostechnikai eszközök magas színvonalának és biztonságának a biztosítása, és olyan  uniós vagy tagállami jog alapján történik, amely megfelelő és konkrét intézkedésekről  rendelkezik az érintett jogait és szabadságait védő garanciákra, és különösen a szakmai  titoktartásra vonatkozóan; 

e) a népegészségügy területét érintő közérdek alapján és ezen adatok kezelése olyan  szakember által vagy olyan szakember felelőssége mellett történik, aki uniós vagy tagállami  jogban, illetve az arra hatáskörrel rendelkező tagállami szervek által megállapított  szabályokban meghatározott szakmai titoktartási kötelezettség hatálya alatt áll, illetve olyan  más személy által, aki szintén uniós vagy tagállami jogban, illetve az arra hatáskörrel  rendelkező tagállami szervek által megállapított szabályokban meghatározott titoktartási  kötelezettség hatálya alatt áll; 

f) közérdekű archiválás, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben a törléshez való jog valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan  veszélyeztetné ezt az adatkezelést. 

g)jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez. 

Az adatkezelés korlátozásához való jog 

Az érintett kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek  valamelyike teljesül: 

a)az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az  időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az érintett ellenőrizze a személyes adatok  pontosságát; 

b)személyes adatok közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási  célból vagy statisztikai célból folytatott kezelését az érintett jogait és szabadságait védő  megfelelő garanciák mellett kell végezni. E garanciáknak biztosítaniuk kell, hogy olyan  technikai és szervezési intézkedések legyenek érvényben, melyek biztosítják különösen az  adattakarékosság elvének betartását. Ezen intézkedések közé tartozhat az álnevesítés,  amennyiben az említett célok ily módon megvalósíthatók. 

Amennyiben e célok megvalósíthatók az adatok oly módon történő további kezelése révén,  amely nem vagy már nem teszi lehetővé az érintettek azonosítását, a célokat ilyen módon kell  megvalósítani. 

c)az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok  felhasználásának korlátozását; 

d) a Beton Zóna Kft-nek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából,  de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy  védelméhez; vagy 

e) az érintett a Beton Zóna Kft közérdeken vagy jogos érdeken alapuló adatkezelése  kapcsán tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra  vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget  élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben. 

Ha az adatkezelés a fentiek alapján korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás  kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, 

érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak  védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet  kezelni. 

Az Adatkezelő azon érintettet, akinek a kérésére a fentiek alapján korlátozta az adatkezelést,  az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja. 

Adathordozhatósághoz való jog 

Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott  személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja,  továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa  anélkül, hogy ezt akadályozná az Adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a  rendelkezésére bocsátotta, ha: 

- az adatkezelés hozzájáruláson vagy szerződésen alapul; és 

- az adatkezelés automatizált módon történik. 

Az adatok hordozhatóságához való jog fentiek szerinti gyakorlása során az érintett jogosult  arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők  közötti közvetlen továbbítását. 

Az adathordozhatósághoz való jog gyakorlása nem sértheti a törléshez („elfeledtetéshez való  jogot”).Az említett jog nem alkalmazandó abban az esetben, ha az adatkezelés közérdekű  vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítványai gyakorlásának keretében végzett  feladat végrehajtásához szükséges. Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy  Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt,  géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy  másik Adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az Adatkezelő,  amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha: 

a) az adatkezelés a Rendelet 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja vagy a 9. cikk (2)  bekezdésének a) pontja szerinti hozzájáruláson, vagy a 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja  szerinti szerződésen alapul; és 

b) az adatkezelés automatizált módon történik. 

(2) Az adatok hordozhatóságához való jog 1. pont szerinti gyakorlása során az érintett  jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok  Adatkezelők közötti közvetlen továbbítását. 

Az adathordozhatósághoz való jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait.

Tiltakozáshoz való jog 

Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon  személyes adatainak a Rendelet 6. cikk (1) bekezdésének e) pontján (az adatkezelés  közérdekű vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében  végzett feladat végrehajtásához szükséges) vagy f) pontján (az adatkezelés az Adatkezelő  vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges) alapuló az  Adatkezelő általi kezelése ellen, amennyiben az adatkezelés jogalapja közérdek vagy az  Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítésének szükségessége,  ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az  adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek  az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények  előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. 

Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett  jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő  kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez  kapcsolódik. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében  történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők. 

Ha a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai  célból kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból  tiltakozhasson a rá vonatkozó személyes adatok kezelése ellen, kivéve, ha az adatkezelésre  közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség. 

Az említett jogra legkésőbb az érintettel való első kapcsolatfelvétel során kifejezetten fel kell  hívni annak figyelmét, és az erre vonatkozó tájékoztatást egyértelműen és minden más  információtól elkülönítve kell megjeleníteni. 

Visszavonás joga 

Az érintett jogosult arra, hogy amennyiben az Adatkezelő adatkezelése az érintett  hozzájárulásán alapul hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem  érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. 

Eljárás a fenti jogok gyakorlásával kapcsolatos érintetti kérelem esetén 

Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől  számított egy hónapon (30 napon) belül tájékoztatja az érintett a jelen Szabályzatban  rögzített jogok gyakorlásával kapcsolatos érintetti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. 

Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő  további két hónappal meghosszabbítható. 

A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a  kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Szükség  esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további  két hónappal (60 nappal) meghosszabbítható. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a  kérelmet, a tájékoztatás lehetőség szerint elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha az  érintett azt másként kéri. 

Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de  legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az  intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be  valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával. 

Az Adatkezelő a kért információkat és tájékoztatást díjmentesen biztosítja, azzal, hogy  amennyiben az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő  jellege miatt – túlzó, az Adatkezelő figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás  nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre észszerű  összegű díjat számolhat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést. 

Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésről,  törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték,  kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az  érintettet kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről. 

5. Adatkezelési incidensek jelentése 

A munkavállaló köteles jelenteni a munkáltatói jogok gyakorlójának, ha adatvédelmi  incidens, vagy arra utaló információ jutott a tudomására. 

6. Eljárás 16. életévét be nem töltött kiskorú érintett esetén 

A 16. életévét be nem töltött kiskorú érintettre vonatkozó adatkezeléshez – ha az  hozzájáruláson alapul - be kell szerezni a törvényes képviselő belegyezését, és valamennyi  jogcímű adatkezelés esetén a törvényes képviselő részére kell a tájékoztatásokat megadni. 

7. Eljárás adatfeldolgozó igénybevétele esetén 

Ha az Adatkezelő adatfeldolgozásnak minősülő szolgáltatást – pl. könyvelés, IT  szolgáltatás, vagyonvédelem, rendezvényszervezés, futárszolgálat stb. – vesz igénybe, 

akkor a szerződés megkötésekor, jogviszony létrejöttekor a külső szolgáltatótól meg kell  követelnie a GDPR-ban előírt garanciák teljesítését: 

1. Írásban vállaljon garanciát arra, hogy adatkezelése megfelel a GDPR rendelkezéseinek. 2. Ő maga és munkavállalója az általuk megismert személyes adatok kezelése körében  titoktartási nyilatkozatot vállaljanak, amely a szerződéses jogviszony megszűnése utáni  időszakra is érvényes. 

3. Alvállalkozót csak az Adatkezelő előzetes írásbeli engedélyével vehet igénybe, akinek  meg kell felelnie az 1-2. pont rendelkezéseinek. 

4. Az Adatfeldolgozók önálló döntést nem hoznak, kizárólag az Adatkezelővel kötött  szerződés és a kapott utasítások szerint jogosultak eljárni. Az Adatkezelő ellenőrzi az  Adatfeldolgozók munkáját 

Ha a munkavállaló e feltételek hiányát észleli, köteles erről a munkahelyi vezetőjét  tájékoztatni. 

Az adatfeldolgozót – szükség esetén és kérésre – segíti az Adatkezelő, vagy ágazati törvények  alapján egyéb adatkezelőt abban, hogy teljesüljenek az adatvédelmi hatásvizsgálatok  elvégzéséből és a felügyeleti hatósággal folytatott előzetes konzultációból eredő  kötelezettségek. 

A személyes adatok címzettjei: a Társaság adózási, könyvviteli, bérszámfejtési,  társadalombiztosítási feladatait ellátó munkavállalói és adatfeldolgozói. 

8. Eljárás adatfeldolgozóként 

Ha az Adatkezelő saját tevékenységi körében kezel más nevében (megbízása alapján)  személyes adatokat – azaz ő maga minősül adatfeldolgozónak, az Adatkezelő biztosítja, hogy  ilyen tevékenysége megfeleljen a GDPR adatfeldolgozóra előírt követelményeinek. 

9. Az adatkezelések felülvizsgálata 

Az egyes – adatkezelési tevékenységek nyilvántartásában feltüntetett – adatkezeléseket  háromévente felül kell vizsgálni. A felülvizsgálat keretében: 

a) Aktualizálni kell az adatkezelésnek a GDPR-ral való összhangjára korábban tett  technikai és szervezési intézkedéseket, figyelemmel az adatkezelés jellege, hatóköre,  körülményeire és a kockázatokra. 

b) Felül kell vizsgálni a személyes adatok tárolásának időtartamát. A korlátozott tárolhatóság  elve miatt már nem tárolható adatokat törölni kell. 

c) A felülvizsgálat elvégzését dokumentálni kell.

III. FEJEZET 

ADATKEZELÉS AZ ÉRINTETT HOZZÁJÁRULÁSA ALAPJÁN 

Ha az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása, az adatfelvételkor tájékoztatni kell az  adatkezelés céljáról jogalapjáról, és az érintetti jogokról. 

Nem lehet szerződés megkötésének, teljesítésének feltételeként előírni a személyes adatok  kezeléséhez való hozzájárulás megadását, ha a hozzájárulás nem szükséges a szerződés  teljesítéséhez. 

A hozzájárulás visszavonását ugyanolyan egyszerű módon kell lehetővé tenni, mint annak  megadását. 

Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az adatkezelő a felvett  adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a rá vonatkozó jogi kötelezettség  teljesítése céljából további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának  visszavonását követően is kezelheti. 

IV. FEJEZET 

ADATBIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK 

Az Adatkezelő az adatbiztonság garantálása érdekében a következő technikai és  szervezési intézkedéseket hozza. 

1. Fizikai védelmi intézkedések 

Védendő helyiségnek kell tekinteni minden helyiséget, ahol számítástechnikai eszközöket,  papíralapú dokumentumokat tartanak, tárolnak. 

A védendő helyiségeket el kell látni: 

a) a mechanikai védelemmel: a bejárati ajtókat biztonsági zárral, szükség esetén fémráccsal,  a földszinti helyiségek ablakait betekintés és behatolás ellen védő biztonsági fóliával,  vagy fémráccsal, a belső ajtókat, szekrényeket, fiókokat biztonsági zárral, b) betöréses lopás- és rablás jelzésére alkalmas elektronikus vagyonvédelmi  jelzőrendszerrel, 

c) tűzjelző berendezéssel és poroltóval, az épületet villámhárítóval.

2. Informatikai biztonsági intézkedések 

Az Adatkezelő számítógépe rendszerét a következő eljárásokkal, alkalmazásokkal kell  védeni: 

Azonosítási kötelezettség előírása 

Az informatikai rendszerhez és egyes elemeihez való hozzáférés feltétele a felhasználó  megbízható azonosítása. 

Az azonosítás a személyes használatra kiadott egyedi felhasználói névvel és ehhez tartozó,  kizárólag a felhasználó által ismert jelszóval történhet. 

Kétlépcsős hitelesítés alkalmazása 

Kétlépcsős hitelesítést kell alkalmazni felhőben tárolt adatok elérésére. 

Jogosultságkezelés 

Az informatikai rendszeren és elemein jogosultságkezelő rendszert kell alkalmazni, amely az  azonosítottfelhasználónak a számára engedélyezett alkalmazások és adatok elérését és  műveletek elvégzését teszi lehetővé, ezzel technikailag is megakadályozva az eszközhöz,  programhoz, adathoz való jogosulatlan hozzáférést. 

Naplózási rendszer kialakítása, működtetése 

Az informatikai rendszernek naplóznia kell a felhasználói tevékenységet. Törekedni kell az  automatizált naplóesemény-elemző automatikus rendszer alkalmazására. A biztonsági  eseményekről automatikus figyelmeztetéseket kell generálni. 

A szoftverekre vonatkozó szabályok 

Az adatkezelőnél csak jogtiszta – vásárolt, vagy üzleti használatra is ingyenes - szoftverek  használhatók. 

Szoftvert kizárólag a rendszergazda telepíthet.

Vírusvédelem és mentesítés 

Az Adatkezelő informatikai rendszerét annak belépési és kilépési pontjain védeni kell a  kártékony kódok - a vírusok, trójai- és kémprogramok, és minden kártevő program - ellen,  azokat fel kell deríti ésmeg kell semmisíteni. 

Biztonsági mentés és helyreállítás 

A biztonsági mentés célja az információ és az adatfeldolgozó szoftverek épségének és  rendelkezésre állásának biztosítása. Minden elektronikusan tárolt adatról, állományról,  dokumentumról biztonsági mentést kell készíteni. A mentés gyakorisága az adatok  fontosságától és keletkezésük gyakoriságától függően határozandó meg. A központi  adatmentést legalább havi rendszerességgel el kell végezni. 

Minden nagyobb beavatkozás, változás előtt teljes biztonsági mentést kell készíteni a  rendszerről. A mentéseket tartalmazó adathordozón – ha ilyen eszközre történik e mentés - fel kell tüntetni a mentett rendszer nevét, az érintett adatkört, és a mentés idejét. Az archivált  adatok és a biztonsági mentések egy példányát biztonságos körülmények között, fizikailag  elkülönített helyen kell tárolni. A biztonsági mentéseket 1 évig bármikor  visszakereshetően, helyreállíthatóan meg kell őrizni. 

Ha a biztonsági mentésen olyan adat, információ dokumentum található, amelynek őrzési,  tárolási idejét jogszabály határozza meg, a biztonsági mentést a jogszabályban írt határidőig  kell megőrizni. Havonta ellenőrizni kell, hogy a biztonsági mentésből helyreállíthatók-e az  adatok, illetve a rendszer. 

Mobil adathordozók védelme 

Csak az Adatkezelőnél nyilvántartásba vett, vagy engedélyedzett adathordozók használhatók.  Tilos olyan adathordozó használata, amelynek tulajdonosa nem azonosítható. A telephelyről  kivitt adathordozón csak hozzáférés-védelemmel ellátva tárolhatók adatok. Az adathordozót  a helyreállíthatatlanságot biztosító törlési technikákkal és eljárásokkal (mélytörlés) kell  törölni leselejtezés, vagy a szervezeti ellenőrzés megszűnte előtt. 

Elektronikus levelezés, e-mail fiók, adattovábbítás védelme 

Csak olyan levelezőrendszer használható, amelynél biztosított a rendszer és azok elemei,  különösen aszerverek fizikai és logikai védelme, a kéretlen és kártékony kódot  tartalmazó elektronikus levelek kiszűrése és blokkolása. Lehetőség szerint személyes  adatokat elektronikus levelezésben titkosítottan kell továbbítani.

A hírlevelekre történő feliratkozás 

Az érintettek az Adatkezelő különböző weboldalain történő hírlevél feliratkozások során  személyes adatokat adnak meg, mely adatokat az Adatkezelő abból a célból veszi fel és kezeli,  hogy a későbbiekben marketing tartalmú megkereséseket küldjön számukra az Adatkezelő  termékeire és szolgáltatásaira vonatkozóan. A hírlevélre történő feliratkozással az érintett  hozzájárul, hogy a megadott e-mail címére kiküldésre kerülő hírlevelekben mutatott  aktivitását (pl. megnyitás, kattintás) az Adatkezelő kövesse és harmadik fél reklámját is  tartalmazó személyre szabott hirdetések saját vagy partner oldalon valómegjelenítése  érdekében felhasználja. 

A hírlevelekre történő feliratkozásra vonatkozó további részletekre kiterjedő leírást a jelen  Szabályzat mellékletét képező, a Hírlevelekre vonatkozó külön Adatkezelési Tájékoztató  tartalmaz, amely a www.betonzona.hu oldalon érhető el. 

Nyereményjátékban történő részvétel 

Az érintettek Játékra történő jelentkezéssel – amelynek formája lehet A Játék alapjául  szolgáló kérdőív kitöltése - a Játékos kifejezetten, a megfelelő tájékoztatás birtokában  hozzájárul a jelen szabályzat mellékletét képező Adatkezelési Tájékoztatóban szereplő,  és általa megadott személyes adatok az Adatkezelő általi, a Játék lebonyolításával  összefüggő feladatok végrehajtásának kezeléséhez. Ennek keretében a Versenyző különösen  tudomásul veszi, hogy a személyes adatok az Adatkezelő adatbázisába kerülnek. 

Cookie- (sütik) használatával kapcsolatos általános tájékoztató 

Az Adatkezelő tájékoztatja az érintetteket, hogy a www.metal-sheet.hu weboldalon sütiket  használ. 

Mik azok a cookie-k, sütik? Hogyan módosíthatók a beállítások? 

A cookie egy rövid szöveges fájl, amit a webszerverünk elküld az érintett eszközére  (legyen szóbármilyen számítógépről, mobiltelefonról vagy tabletről) és olvas vissza. Az  ideiglenes (munkamenet vagy más néven session) cookie-k, amelyek automatikusan  törlődnek az eszközéről, amikor a böngésző bezárásra kerül és vannak hosszabb  élettartamú cookie-k, amelyek hosszabb ideig maradnak az Ön eszközén (ez függ az Ön  eszközének beállításától is). Az Adatkezelő a www.metal-sheet.hu oldalon egyaránt  alkalmaz személyes adatokat kezelő és személyes adatokat nem kezelő sütiket. 

Az Adatkezelő által alkalmazott cookie-kal kapcsolatos további részletes információkat  (a süti beállítások későbbi módosításának lehetőségére kiterjedően) a jelen Szabályzat  mellékletét képező, a Cookie (süti) Tájékoztató tartalmaz, amely a honlapon érhető el.

Harmadik felek által használt sütik vonatkozásában a fentiekben jelzett egyes felületeken  elhelyezett linkek/reklámok harmadik fél weblapjára vezetnek, melyek adatkezelése,  beleértve esetleges süti használata kapcsán az adott szolgáltatónál tud tájékozódni,  azokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. 

3. Munkavégzésre vonatkozó alapvető biztonsági előírások 

A munkavállaló kötelessége az információbiztonság területén az adott helyzetben általában  elvárható magatartást tanúsítani, és az információs rendszert és elemeit az információbiztonsági tudatosság szem előtt tartásával használni. 

A munkavállaló bármely személyes adatot kizárólag a munkáltató utasításának megfelelően  kezelhet, kivéve, ha az ettől való eltérésre jogszabály kötelezi. 

A személyes adatokat kezelő munkavállaló köteles titoktartási nyilatkozatot tenni,  amelyet a jogviszonya megszűnését követően is köteles betartani. 

A munkavállaló a munkavégzés folyamatában, a munkaköri feladatai teljesítése során  köteles gondoskodni arról, hogy az általa kezelt adatokat jogosulatlan személyek sem  élőszóban, sem írásban sem más módon ne ismerhessék meg. 

Minden munkavállalónak évente legalább egyszer részt kell vennie a munkáltató által  szervezett, információbiztonsági tudatosságot fokozó információbiztonsági képzésen. 

V. FEJEZET 

ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE 

Az adatvédelmi incidens a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más  módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését,  megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést  eredményezi. 

A személyes adatokat érintő adatvédelmi incidenst indokolatlan késedelem nélkül, és ha  lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a Társaság tudomására  jutott, be kell jelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnak, kivéve,  ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek  jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni  kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is. 

A bejelentésben legalább:

a) ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek  kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és  hozzávetőleges számát; 

b) közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb  kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit; 

c) ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket; d) ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy  tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő  esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket. 

Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes  személyek jogaira és szabadságaira nézve, a Társaság ügyvezetője indokolatlan késedelem  nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről. 

Az adatvédelmi incidens kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira  nézve, ha 

- az adatkezelésből hátrányos megkülönböztetés, 

- személyazonosság-lopás vagy személyazonossággal való visszaélés, - pénzügyi veszteség, 

- a jó hírnév sérelme, 

- a szakmai titoktartási kötelezettség által védett személyes adatok bizalmas jellegének  sérülése, 

- az álnevesítés engedély nélkül történő feloldása, vagy 

- bármilyen egyéb jelentős gazdasági vagy szociális hátrány fakadhat; vagy ha - az érintettek nem gyakorolhatják jogaikat és szabadságaikat, vagy - nem rendelkezhetnek saját személyes adataik felett; vagy ha 

- olyan személyes adatok kezelése történik, amelyek faji vagy etnikai származásra,  vagy politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy  szakszervezeti tagságra utalnak, valamint ha 

- a kezelt adatok genetikai adatok, egészségügyi adatok vagy a szexuális életre,  büntetőjogi felelősség megállapítására, illetve bűncselekményekre, vagy ezekhez  kapcsolódó biztonsági intézkedésekre vonatkoznak; vagy ha 

- személyes jellemzők értékelésére, így különösen munkahelyi teljesítménnyel  kapcsolatos jellemzők, gazdasági helyzet, egészségi állapot, személyes preferenciák  vagy érdeklődési körök, megbízhatóság vagy viselkedés, tartózkodási hely vagy  mozgás elemzésére vagy előrejelzésére kerül sor személyes profil létrehozása vagy  felhasználása céljából; vagy ha 

- kiszolgáltatott személyek – különösen, ha gyermekek – személyes adatainak a  kezelésére kerülsor; vagy ha 

- az adatkezelés nagy mennyiségű személyes adat alapján zajlik, és nagyszámú  érintettre terjed ki. (GDPR /75/)

Az adatvédelmi incidensek nyilvántartása 

Az adatvédelmi incidensekről az Adatkezelő Adatvédelmi Incidens Nyilvántartást vezet,  amely tartalmazza: 

- az érintett személyes adatok körét, 

- az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, 

- az adatvédelmi incidens időpontját, 

- az adatvédelmi incidens körülményeit, hatásait, 

- az adatvédelmi incidens orvoslására megtett intézkedéseket, 

- az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat. 

A nyilvántartásban szereplő adatvédelmi incidensekre vonatkozó adatokat 5 évig meg kell  őrizni. 

Az Adatkezelő az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az  érintett tájékoztatása céljából vezet, amelyben kötelező rögzíteni minden adatvédelmi  incidenst, minimum azalábbi tartalom szerinti részletezettséggel: 

- az érintett személyes adatok körét 

- az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát 

- az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és 

- az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint 

- az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat. 

Az Adatkezelő a fentieken kívül nyilvántartást vezet az adatkezelés-megszüntetési  kérelmekről, az érintetti és hatósági megkeresésekről, a marketing célú megkeresésekhez  hozzájáruló érintettekről. Az Adatvédelmi Incidens Nyilvántartást, az érintettektől,  valamint a felügyeleti hatóságtól érkező megkeresésekről szóló nyilvántartásokat az  adatvédelmi tisztviselő vezeti, a marketinghozzájárulásokat tartalmazó nyilvántartásokat az  Adatkezelő Marketing osztálya, az Adattovábbítási Nyilvántartást az Adatkezelő egyes  adattovábbítási műveletekben érintett osztályai vezetik. 

VI. FEJEZET 

ADATVÉDELMI HATÁSVIZSGÁLAT ÉS ELŐZETES KONZULTÁCIÓ 

Ha az adatkezelés valamely – különösen új technológiákat alkalmazó – típusa –, figyelemmel  annak jellegére, hatókörére, körülményére és céljaira, valószínűsíthetően magas kockázattal  jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, akkor az adatkezelő az  adatkezelést megelőzően hatásvizsgálatot végez arra vonatkozóan, hogy a tervezett  adatkezelési műveletek a személyes adatok védelmét hogyan érintik. Olyan egymáshoz  hasonló típusú adatkezelési műveletek, amelyek egymáshoz hasonló magas kockázatokat  jelentenek, egyetlen hatásvizsgálat keretei között is értékelhetőek.

Ha az adatvédelmi hatásvizsgálat megállapítja, hogy az adatkezelés az adatkezelő által  a kockázat mérséklése céljából tett intézkedések hiányában valószínűsíthetően magas  kockázattal jár, a személyes adatok kezelését megelőzően az adatkezelő konzultál a  felügyeleti hatósággal. 

Az adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció részletes szabályaira a rendelet 35-36.  cikkei azirányadók. 

VII. FEJEZET 

ADATVÉDELMI TISZTVISELŐ 

A Társaság adatvédelmi tisztviselőt jelöl ki a Rendelet 37. cikkében meghatározott esetekben. Az adatvédelmi tisztviselő kijelölése az ügyvezető hatáskörébe tartozik. 

Kijelölése esetén az adatvédelmi tisztviselő feladatai 

- tájékoztat és szakmai tanácsot ad az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó, továbbá az  adatkezelést végző alkalmazottak részére az e rendelet, valamint az egyéb uniós vagy  tagállami adatvédelmi rendelkezések szerinti kötelezettségeikkel kapcsolatban; 

- ellenőrzi a Rendeletnek, valamint az egyéb uniós vagy tagállami adatvédelmi  rendelkezéseknek, továbbá az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó személyes adatok  védelmével kapcsolatos belső szabályainak való megfelelést, ideértve a feladatkörök  kijelölését, az adatkezelési műveletekben vevő személyzet tudatosság-növelését és  képzését, valamint a kapcsolódó auditokat is; 

- kérésre szakmai tanácsot ad az adatvédelmi hatásvizsgálatra vonatkozóan,  valamint nyomon követi a hatásvizsgálat elvégzését; 

- együttműködik a felügyeleti hatósággal; és 

- az adatkezeléssel összefüggő ügyekben – ideértve az előzetes konzultációt is – kapcsolattartó pontként szolgál a felügyeleti hatóság felé, valamint adott esetben  bármely egyéb kérdésben konzultációt folytat vele. 

VIII. FEJEZET  

JOGORVOSLATI LEHETŐSÉG 

Az érintett az adatkezeléssel kapcsolatos kérdéssel, észrevétellel az Adatkezelő fent  megadott elérhetőségek valamelyikén élhetnek.

Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és  Információszabadság Hatóságnál lehet élni: 

Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 

Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. iii. 

Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5. 

Telefon: 06/1-391-1400 

Honlap: http://www.naih.hu 

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu 

Az érintett a jogainak megsértése esetén bírósághoz fordulhat. 

IX. FEJEZET 

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK 

E Szabályzat rendelkezéseit meg kell ismertetni az Adatkezelő valamennyi munkavállalójával (foglalkoztatottjával), és a munkavégzésre irányuló szerződésekben elő kell írni, hogy  betartása és érvényesítése minden munkavállaló (foglalkoztatott) lényeges munkaköri  kötelezettsége.